Băuturi, cum puteți profita de pe urma unor răcoritoare într-o cafenea. Piața băuturilor răcoritoare este într-o creștere rapidă.
De la ceaiuri spumante și limonade, până la cafea rece. Clienții sunt tot mai însetați de o băutură mai răcoritoare decât ofertele tradiționale din cafenea. Afacerile care nu servesc aceste produse riscă să piardă în fața concurenților.
Dar ce băuturi reci și spumante ar trebui să serviți? Cum puteți face acest lucru profitabil și eficient? Hai să aruncăm o privire.
De ce să serviți băuturi reci și spumante?
Cafenelele ar putea doar să monteze un frigider cu băuturi răcoritoare de renume. Însă aceasta este o oportunitate pierdută. Satisfacerea cererii de băuturi reci, cu un meniu bine planificat, deschide potențialul pentru profit.
Consolidarea mărcii și o experiență premium pentru clienți sunt alte beneficii.
O cerere în creștere pentru un meniu mai compex
Consumatorii se îndepărtează de băuturile răcoritoare alcoolice și zaharoase. Aceștia preferă opțiuni mai sănătoase, mai proaspete. Evident, asemenea băuturi pot „acompania” o lavazza super crema.
Acest lucru este valabil în special pentru consumatorii mai tineri.
Consumatorii din aceste zile au mai multe cunoștințe și, în general, sunt mai conștienți de sănătate. De obicei, vor căuta aceste băuturi în cafenele deoarece tind să conducă inovația.
În același timp, consumatorii sunt mai conștienți de sustenabilitatea mediului. Aceștia resping paiele, optând pentru ambalajele fără plastic.
Marje de profit ridicat cu ajutorul acestor băuturi
S-ar putea să existe un efect inițial pentru echipamente noi. Însă ceaiurile și limonadele sunt ușor de făcut, ingredientele fiind relativ ieftine.
Concentratele de ceai și siropurile, diluate cu apă spumantă sau rece, oferă marje mari retailerului. Este un bonus pe care clienții sunt dispuși să îl plătească pentru mai multe opțiuni premium și proaspete.
Aceste băuturi pot crește și marjele de profit, deoarece pot fi produse în vrac. Nu necesită atâta supraveghere ca alte băuturi de specialitate.
Varietate în meniu
Cafenelele care creează meniuri noi și interesante pentru băuturi reci pot prezenta cu adevărat brand-ul. Își pot afișa personalitatea și pot menține clienții și personalul angajați.
Lansarea unei linii de limonade pentru vară poate stabili brand-ul ca fiind inovator. Poate atrage clienții curioși de noile arome oferite, făcând o pauză de la o lavazza gusto forte.
Puteți experimenta cu diferite ingrediente pentru a crea un meniu diversificat.
Dacă nu este prea copleșitor, clienții apreciază, în general, un meniu extins. Aceștia se vor simți încrezători că vă aleg deoarece sunt siguri că vor găsi ceva care le place în meniu.
Băuturile făcute în casă permit cafenelei să controleze în mod final meniul și ingredientele lor. Oferă flexibilitate și creativitate, permițându-le să se schimbe și să se adapteze.
Ce băuturi ar trebui să serviți în cafenea?
Cu atât de multe opțiuni este ușor să vă diferențiați de mulțime. Dar trebuie să vă asigurați că băuturile pe care le alegeți sunt atât pentru clienți, cât și pentru dvs.
În calitate de proprietar al unei cafenele ar trebui să cunoașteți gusturile și așteptările clienților. Acest lucru ar trebui să determine meniul rece și spumos.
Gândiți-vă la concentrate de ceai sau infuzii. Dacă vreți o notă mai „tradițională”, începeți simplu cu ingrediente și rețete recunoscute. De exemplu, limonadele proaspete și ice tea-uri.
Înainte de a adăuga orice băutură în meniu trebuie să luați în considerare dacă este viabilă. Atât din punct de vedere financiar, cât și operațional.
În timp ce concentratele de ceai și siropurile sunt relativ ieftine, fructele exotice pot să ridice costurile. De asemenea, poate fi necesar să plătiți suplimentar pentru ingrediente durabile și de calitate.
Acest lucru ar trebui să fie ok dacă aveți o reputație de aprovizionare directă și produse durabile. Dacă sunteți cunoscut pentru că ați făcut asta, clienții dvs. vor aprecia că ați depus efortul.
Furnizorii pot oferi și soluții pentru băuturi reci.
Încercarea și eroarea vor fi probabil o parte cheie a procesului de dezvoltare a meniului. Începeți cu câte o nouă băutură pe rând și cu atenție. Nu copleșiți personalul sau clienții. Căutați un feedback de la personal și clienți înainte de a investi într-o băutură nouă.
Cum să încorporați băuturile reci în meniu
Diferența dintre un meniu reușit și nereușit se rezumă adesea la cât de bine sunt planificate procesele. Puteți crea o băutură delicioasă pentru care clienții vor să plătească.
Aceasta poate avea o marjă de profit pentru fiecare articol. Dar dacă procesele sunt slabe, veți primi în continuare plângeri și veți vedea costurile crescând.
1. Echipamente și operațiuni
Gândiți-vă la modul în care vor fi realizate băuturile. A ști cât timp durează pregătirea unei băuturi este crucială. Vă ajută să planificați personalul și procesele. Vă permite să știți cât de profitabil este într-adevăr un produs.
Ingredientele ieftine nu compensează faptul că trebuie să angajați personal.
Vă aflați într-un mediu de serviciu rapid? Băuturile reci nu ar trebui să fie prea complicate pentru a le servi. Asigurați-vă că personalul dvs. este confortabil cu băuturile noi. Ingredientele necesare trebuie să fie la îndemână.
Dacă puteți face o parte din prepararea băuturii în prealabil, va crește, de asemenea, eficiența. Pentru băuturile reci vă recomandăm să creați un lot mare de concentrat sau sirop la începutul zilei.
Timpul de preparare al băuturilor nu înseamnă doar eficiență. E vorba și de furnizarea unui serviciu personalizat, prietenos.
O bună organizare este, de asemenea, crucială pentru eficiență. Unde veți depozita siropurile și concentratele? Cât puteți depozita?
Există multe instrumente care vor ajuta angajații în pregătirea băuturilor. Cu toate acestea, se recomandă ca proprietarii de cafenele să își facă „temele”.
Aceștia trebuie să își dea seama care este cea mai potrivită pentru cafenelele lor. Este vorba doar de a vă pregăti și a realiza cercetarea necesară. Asigurați-vă că acest dispozitiv sau mecanism este cu adevărat funcțional.
2. Pregatirea personalului
Personalul dumneavoastră este responsabil pentru calitatea, consistența și siguranța băuturilor. Se recomandă cât mai mult standardizarea procedurilor.
Personalul trebuie să știe exact ce pași să parcurgă pentru a produce acea băutură.
Cu cât rețeta este mai precisă și cu un control mai mare asupra variabilelor, cu atât mai bine. Membrii personalului sunt, de asemenea, o cheie pentru comercializarea băuturilor.
Angajații trebuie să știe să folosească echipamentul sau să servească băutura în mod corespunzător. Următoarea etapă importantă este să vă asigurați că personalul știe despre băutură.
Cu cât angajații dvs. știu mai multe, cu atât mai bine îi pot ajuta pe clienți. De cele mai multe ori îi ajută să facă o vânzare pentru noul produs.
Membrii buni nu sunt doar informați, ci sunt și pasionați cu adevărat de băuturile pe care le servesc. Puteți să includeți echipa în procesul de dezvoltare al meniului.
Vor fi mai entuziaști, mai informați și mai implicați.
Concluzie
Avantajele oferirii de băuturi răcoritoare sunt puternice. Marje de profit mari, diversitate de produse, atragerea clienților și satisfacerea nevoilor celor existenți.
Aveți nevoie doar de pregătire și planificare atentă. De la design-ul meniului până la pregătirea personalului. Este tot ceea ce e necesar pentru un meniu de succes.