Sari la conținut
Tendințe SEO, în 2020

Tendințe SEO, în 2020

Tendințe SEO în 2020, ce să așteptăm de la începutul unui nou deceniu. Știrile de anul trecut despre motoare de căutare și actualizări ale algoritmului.

Informații de background

Misiunea principală la Google rămâne aceeași. Oferirea de rezultate relevante utilizatorilor din cele mai de încredere surse. Înțelegerea acestui lucru îi ajută pe marketerii digitali să își adapteze zona de servicii SEO. În acest mod pot oferi o experiență uimitoare utilizatorului, fără compromisuri.

Google continuă să câștige cotă de piață și să își crească valoarea. Însă, nu este un secret faptul că o mare parte din această valoare provine din veniturile publicitare.

Dacă toată lumea ar încetat să mai utilizeze Google de mâine, acesta ar valora mult mai puțin, peste noapte. Google dorește să se asigure că acest lucru nu se va întâmpla niciodată.

Google este motivat să ofere utilizatorilor cele mai bune rezultate posibile. Prin urmare, au avut loc mai mult de 400 de modificări ale algoritmului.

În calitate de companie SEO și furnizor de servicii, avem obligația de a fi la curent cu tendințele SEO emergente. Astfel, le putem încorpora în strategia SEO sau în proiectele unor website-urilor.

Ne asigurăm că oferim clienților noștri consultanță creativă și solidă pentru afaceri, inclusiv servicii de Web Design. Este de datoria noastră să îi informăm pe clienți și cu privire la aceste tendințe din industrie.

Haideți să ne întoarcem în ultimul an de știri despre motoarele de căutare și actualizări ale algoritmului. Mai apoi, vom vorbi despre ce tendințe SEO vom avea în viitor!

Prezentare tendințe SEO în 2019. Ce s-a întâmplat?

În 2019, Google a continuat cu strategia sa din 2018 de concentrare asupra ”calității”. Actualizările algoritmului din ultimul an de care ar trebui să fiți conștienți, includ:

  • actualizarea E.A.T;
  • actualizarea Y.M.Y.L;
  • actualizarea Bert;
  • rezultatele recomandate au evoluat;
  • evaluările cu stele au dispărut.

Actualizarea E.A.T.

În 2018, Google și-a lansat liniile directoare ale E.A.T. (Expertise, Authoritativeness, and Trustworthiness). În anul 2019, Google a continuat să penalizeze website-urile cu o calitate slabă sau conținut subțire.

AI-ul Google a petrecut ultimele câteva luni folosind învățarea automată. Astfel, s-a realizat o determinare mai bună a sursei ”originale” a întregului conținut de pe internet. A început să implementeze propria canonicalizare sugerată. În acest mod, s-a redus conținutul duplicat în rezultatele căutării.

Actualizarea Y.M.Y.L.

Actualizările ”Your Money or Your Life” și ”Medic” au fost lansate inițial la începutul lunii august 2018. Continuă să schimbe semnale de clasare în 2019 pentru nișe ”de impact major asupra sănătății/impactului financiar”. De exemplu, sănătate/diagnostic, suplimente, finanțe personale, credite ipotecare, achiziții de mașini etc.

Actualizarea Bert

În octombrie 2019, Google a implementat cea mai de impact actualizare a algoritmului de căutare în ultimii 5 ani. Au fost afectate 10% din toate rezultatele căutărilor! Actualizarea BERT reprezintă încercarea Google de a îmbunătăți semnificativ înțelegerea întrebărilor lungi.

Este una din cele mai mari salturi din întreaga istorie a căutărilor. Clienții au văzut o mulțime de variabile, în special în anumite industrii, iar rezultatele au sărit peste tot.

Pe măsură ce ne apropiem de sfârșitul anului 2019, noutățile sunt tot mai puține. Cu toate acestea, pentru 2020, în materie de tendințe SEO suntem pe drumul cel bun.

Link Building

Google a apelat continuu la penalități pentru practici spam sau link building greșit. Unele website-uri au înregistrat chiar impact negativ în clasament, în 2019. Practicile greșite de link building se întindeau până în urmă cu șapte sau opt ani.

Renunțările continuă să fie o modalitate eficientă de a-ți curăța profilul de link. În acest mod se pot restabili clasamentele pierdute în Google.

Conținutul de calitate

De-a lungul anilor, conținutul de calitate a fost o temă a actualizărilor Google. Anul trecut, multe companii SEO au ajuns la un nou nivel, înregistrând câștiguri majore. Articolele, precum cel pe care îl citești acum, au mai multe cuvinte decât o pagina tipică de 500-1000 de caractere.

Am văzut că aceste tipuri de articole conduc traficul către cele mai populare website-uri. Creează conținut lung, cu adevărat bine scris, detaliat și publicat mai rar. În loc să scrii trei articole mici pe săptămână, scrie unul complex și bine realizat.

Renunțările au ajutat clasamentele să salte

Observați o scădere de trafic organic? Puteți efectua un audit SEO al profilului de backlink și trimite un fișier de dezacord către Google. Este o strategie adecvată pentru combaterea scăderii în clasamentele organice.

Profilul dvs. de backlink constă din toate link-urile de la adrese URL externe care îndreaptă către website-ul dvs. Este folosit de motoarele de căutare pentru a evalua autoritatea domeniului. Backlink-urile spam, de calitate scăzută îndreptate către website-ul dvs. pot afecta negativ clasarea.

Trimiterea unui fișier de renunțare anunță Google să ignore link-urile care nu doriți fie numărate contra dvs.

Vă sugerăm să renunțați la un set de link-uri simultan și să le trimiteți la aproximativ o săptămână distanță. Acest lucru vă ajută să vedeți impactul listei inițiale. Astfel, luați o decizie în cunoștință de cauză despre cum să gestionați următorul set.

Dacă nu sunteți specialist SEO, nu încercați să creați singur un fișier de renunțare. Poate avea consecințe negative majore dacă este făcut incorect.

Evaluările cu stele de la SERP au dispărut

Google a lansat o actualizare la rezultatele sale. Astfel, rating-urile de stele au apărut mult mai puțin. Scăderea a fost de 14%, dar testul ochiometric vă va spune că a fost și mai semnificativă. Peste 50% din website-urile de pe prima pagină de Google prezentau stele. Acum niciuna dintre ele nu le mai afișează.

Întotdeauna a fost interesat modul în care funcționează codul schemelor. Permite oricărui administrator web să adauge un cod pentru a arăta aceste ”evaluări”. Oricine ar putea să spună că website-ul său are 5 stele cu 10.000 de recenzii. Este doar o linie de cod pe care o adăugați website-ului dvs.

Ce tendințe SEO sunt pregătite pentru 2020

Spre deosebire de anul precedent, nu există actualizări majore care să se profileze. Dar, fie că modificările vor veni sau nu, vă putem garanta că vor apărea schimbări majore.

Google continuă să-și perfecționeze algoritmul, încorporând inteligența artificială. Se încercă o determinare de rezultate ideale pentru fiecare interogare. Se urmărește și modul în care oamenii ce caută evoluează odată cu aceasta.

Rezultatul este că Google și utilizatorii săi colaborează indirect. În acest mod, schimbă modul în care oamenii și motoarele de căutare interacționează. Apar modificări și în modul în care consumăm informații și cumpărăm bunuri sau servicii.

Fiți atenți la aceste tendințe SEO pentru 2020. Astfel, o să fiți cu un pas înaintea concurenței:

  • fragmente recomandate;
  • rezultatele fără click;
  • inteligența artificială și căutarea vocală;
  • viteza de încărcare și optimizările tehnice;
  • video-ul devine regele;
  • Google My Business se schimbă;
  • dezvoltați profilul de backlink.

Fragmente recomandate/bogate, în tendințe SEO pentru anul acesta

Fragmentele recomandate au fost lansate în 2017. Au schimbat drastic modul în care profesioniștii SEO vizează zona de cuvinte cheie. Google încearcă să ofere din ce în ce mai multe informații în paginile cu rezultatele căutării.

Ce înseamnă:

  • ratele de click (CTR) sunt în creștere pentru anunțuri și în scădere pentru organice. Google devine tot mai șiret în privința plasării anunțurilor;
  • dacă afacerea dvs. se bazează pe rezultatele mobile, veți fi mai afectat. Acest lucru tinde să afecteze întreprinderile locale. Rezultatele recomandate sunt mai susceptibile să populeze rezultatele căutării.

Ce ar trebui să faci?

  • solicitați unei companii de optimizare SEO să cerceteze cuvintele cheie specifice, relevante pentru afacerea dvs. În acest mod, de obicei, se declanșează un rezultat prezentat în SERP;
  • concentrați-vă pe rezultate recomandate organic, ca parte a campaniei dvs. SEO;
  • determinați ce cuvinte cheie realizează cele mai bune conversii. Acordați prioritate eforturilor dvs. SEO pentru acele cuvinte cheie și termenii acestora;
  • creați conținut informațional nou care răspunde la întrebările lungi.

Rezultatele căutării fără click

Fragmentele recomandate au fost tendințe SEO în creștere, de mai mulți ani. Aproape jumătate din toate căutările Google au ca rezultat zero click-uri. Google furnizează, adesea, utilizatorilor informațiile de care au nevoie direct în rezultatele căutării.

Poate fi vorba despre un număr de telefon al unei afaceri locale. Poate fi un fragment prezentat care oferă acea rețetă pe care o căutai. Utilizatorul își primește informațiile și merge mai departe, fără a accesa un alt website.

Ce înseamnă:

  • ratele de click (CTR) sunt în creștere pentru anunțuri și în scădere pentru organice. Google devine tot mai șiret în privința plasării anunțurilor;
  • dacă afacerea dvs. se bazează pe rezultatele mobile, veți fi mai afectat. Acest lucru tinde să afecteze întreprinderile locale. Rezultatele recomandate sunt mai susceptibile să populeze rezultatele căutării.

Ce ar trebui să faci?

  • concentrați-vă pe rezultate recomandate organic, ca parte a campaniei dvs. SEO;
  • determinați ce cuvinte cheie realizează cele mai bune conversii. Acordați prioritate eforturilor dvs. SEO pentru acele cuvinte cheie și termenii acestora.

Inteligența artificială și căutarea vocală, alte exemple de tendințe SEO în 2020

Specialiștii SEO vorbesc de ani de zile despre inteligența artificială și impactul acesteia asupra industriei noastre. Folosind învățarea automată și inteligența artificială, Google își consolidează algoritmul.

Astfel, este mai dificil să manipulezi clasamentele fără merite. În general, se îmbunătățește capacitatea lor de a oferi utilizatorilor cele mai bune rezultate.

Alimentat de BERT, tehnica bazei de rețea neuronală Google prelucrează limbajul așa cum nu l-am mai văzut. BERT înseamnă de fapt ”Bidirectional Encoder Representations from Transformers”.

Ce înseamnă:

  • Rankbrain nu a fost înlocuit. BERT și Rankbrain vor lucra împreună;
  • Google a investit foarte mult în tehnologia NLP (procesarea limbajului natural). Acesta va fi valul viitorului, fără îndoială;
  • în cele din urmă, SEO va fi tot mai puțin despre ”păcălirea” Google. Se va pune accent pe modul în care căutările sunt legate de interogarea de căutare.

Ce ar trebui să faci?

  • calitatea scrisului trebuie să fie potrivită subiectului pentru care vă ocupați. Nu puteți ”păcăli” BERT, cu adevărat. Google va căuta diferite tipuri de calitate, în funcție de subiect.
  • clasamentele au scăzut după BERT sau orice altă actualizare a algoritmului? Angajați o agenție profesională SEO care să investigheze și să remedieze situația.

Viteza de încărcare și optimizările tehnice

Viteza de încărcare și optimizările tehnice au fost întotdeauna importante. Cu atât mai mult cu cât Google continuă să se concentreze pe experiența utilizatorului.

Ce înseamnă:

  • acest lucru nu este nou, Google s-a străduit ani de zile pentru website-uri cu încărcare rapidă.

Ce ar trebui să faci?

  • realizați un audit SEO efectuat de o companie specializată în optimizări tehnice, viteza paginii etc.
  • asigurați-vă că aveți un website care se încarcă mai rapid. Acordați atenție detaliilor care îl fac mai bun decât cel al concurenților dvs.

Video-ul se înscrie printre celelalte tendințe SEO și în 2020

Videoclipul a devenit din ce în ce mai util în ultimii ani. Smartphone-urile și rețelele de telefonie mobilă au evoluat rapid. În acest mod, s-a putut sprijini mai bine fluxul video.

Este bine cunoscut faptul că rata de click (CTR) și timpul de pauză pe pagina dvs. pot fi factori SEO. Interacțiunea vizitatorilor dvs. cu videoclipuri este o modalitate de a transmite mesajul într-un mod mai direct.

Ce înseamnă:

  • așteptați-vă să vedeți videoclipuri semnificativ mai încorporate pe website-uri. Domeniile predilecte vor fi cele din zona de magazine online, bloguri informaționale etc.

Ce ar trebui să faci?

  • investiți în unele echipamente de producție video de calitate pentru a crea videoclipuri. Puteți angaja și o companie care să facă acest lucru pentru dvs.;
  • adăugați videoclipuri la paginile existente care se clasează bine. Ar putea să funcționeze și mai bine cu ajutorul videoclipului;
  • încărcați videoclipurile companiei dvs. în locuri precum YouTube pentru a maximiza aceste canale digitale.

Schimbările din Google my Business

Ce este un SEO local?

Un SEO local este important pentru, ați ghicit, afacerile locale. Google my Business (GMB) este o modalitate prin care firmele își pot gestiona profilul și informațiile companiei. Aceste date GMB sunt apoi utilizate de Google pentru a popula rezultatele căutării, pachetele de hărți locale etc.

Google my Business continuă să fie o prioritate pentru societățile comerciale locale. Acestea doresc să depășească alte companii din aceeași zonă de servicii. Prin intermediul căutării vocale, tot mai multe persoane descoperă afaceri locale.

Ce ar trebui să faci?

  • asigurați-vă că ați revendicat afacerea dvs. pe Google my Business;
  • asigurați-vă că vă optimizați pentru utilizatorii de telefonie mobilă și căutare vocală. Puneți-vă în mintea potențialilor utilizatori pentru a vă imagina ce caută.

Dezvoltați-vă profilul de backlink

Website-urile cu un profil de backlink puternic înseamnă un câștigă de noi link-uri, constant. Poate fi vorba de bloguri de înaltă calitate pe website-uri legate de industrie. Poate fi vorba și de legături ”naturale”, din conținut de rang înalt. În concluzie, link-urile sunt în mișcare.

Combinația de conținut de înaltă calitate și link-uri care vin în acest conținut va constitui prima pagină pe Google.

Elementele importante de acțiune pentru seria de tendințe SEO:

  1. continuați să vizați fragmentele recomandate;
  2. preocupare pentru inteligența artificială. Aceasta înseamnă crearea de conținut mai bun. Cercetarea mai detaliată a cuvintelor cheie este esențială.
  3. creați conținut lung, uimitor! Luați-vă conținutul actual care se clasează bine și extindeți-l. În acest mod va fi și mai bun și mai detaliat;
  4. includeți videoclipuri în paginile dvs. de destinație, articole și produse de top;
  5. luați în considerare LSI și termenii de susținere pe care poate doriți să-i includeți pe pagină. În acest fel, puteți adăuga context și profunzime conținutului. Astfel, se va adapta factorilor de inteligență artificială, cum ar fi RankBrain și BERT;
  6. citiți noile Ghiduri generale Google și vedeți cum le puteți aplica pe website-ul dvs. Utilizați schema și date bogate pentru a vă crește CTR-ul. Creșteți clasarea în timp ce vizați fragmente recomandate;
  7. optimizați-vă website-ul pentru căutarea vocală. Luați în considerare informațiile pe care oamenii le-ar putea căuta în industria dvs. Creați conținut informațional în jurul respectivelor interogări;
  8. lucrați pentru a vă menționa marca în mass-media. Folosiți comunicate de presă și social media pentru a vă transmite mesajul;
  9. luați în considerare intenția de căutare și creați pagini de destinație. Vă puteți concentra pe satisfacerea cu adevărat a interogărilor utilizatorului.
Înapoi sus